Δικαίωμα Υπαναχώρησης καταναλωτών για αγορές από απόσταση

Αν είστε καταναλωτής, σε περίπτωση αγορών που κάνετε από απόσταση (πχ. μέσω του Internet), μπορείτε να επιστρέψετε ένα προϊόν και να σας καταβάλλουμε το τίμημα αν μας κοινοποιήσετε γραπτώς μέσω της φόρμας υπαναχώρησης ή τηλεφωνικά καλώντας στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών στο τηλέφωνο χωρίς χρέωση από σταθερό στο 800 11 12345 και από κινητό στο 2102895000 εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος από εσάς ή από τρίτο μέρος που θα υποδείξετε. Σε περίπτωση που παραγγείλετε παρτίδα προϊόντων η προθεσμία εκκινεί την στιγμή που θα παραλάβετε το τελευταίο προϊόν της παρτίδας ή με την ολοκλήρωση της τελευταίας παροχής σε περίπτωση περιοδικών παροχών. Με την άσκηση της υπαναχώρησης υποχρεούστε να επιστρέψετε σε εμάς το προϊόν στην αρχική του άριστη κατάσταση (as new) στην οποία σας παραδόθηκε ή να μας παραδώσετε σαφείς και μη αμφισβητήσιμες αποδείξεις ότι το έχετε στείλει ασφαλώς εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης από εσάς. Εκτός από την περίπτωση όπου το προϊόν μπορεί να επιστραφεί με τακτικό ταχυδρομείο (όχι courier) το κόστος επιστροφής βαρύνει εσάς. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, εντός 14 ημερολογιακών ημερών, υποχρεούμαστε να σας επιστρέψουμε τυχόν ποσά που μας έχετε καταβάλλει χρησιμοποιώντας τον τρόπο καταβολής τον οποίο εσείς είχατε επιλέξει για να μας καταβάλετε το τίμημα. Στην περίπτωση που έχετε πληρώσει με κάρτα πληρωμής προβαίνουμε στην εντολή προς τον εκδότη της κάρτας όταν επιστραφεί σε εμάς το προϊόν και δεν ευθυνόμαστε για τυχόν καθυστερήσεις πίστωσης του τιμήματος σε εσάς που δεν οφείλονται σε εμάς.

Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών. Δεν ευθυνόμαστε και δεν θα αποζημιώσουμε καταναλωτή ούτε θα παράγει αποτελέσματα η υπαναχώρηση σε περίπτωση που έχει προκληθεί ζημία στα αγαθά από υπαιτιότητα του καταναλωτή ή σε περίπτωση χρήσης η οποία υπερβαίνει το αναγκαίο για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών.

Σε κάθε περίπτωση τα προϊόντα που επιθυμείτε να επιστρέψετε πρέπει να συνοδεύονται από τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και τις αποδείξεις παραλαβής. Αν τα έξοδα αποστολής της επιστροφής του προϊόντος υπερβαίνουν το κόστος καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, δεν καλύπτονται από την ΠΛΑΙΣΙΟ Computers και επιβαρύνουν τον πελάτη.

Για την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης σε περίπτωση αγοράς προϊόντος που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια προωθητικής ενέργειας, είτε πρόκειται για πακέτο προσφοράς (π.χ. σετ προϊόντων) είτε για επιπλέον δώρο, έχετε την υποχρέωση να επιστρέψετε το συνολικό πακέτο ή το τυχόν επιπλέον δώρο που έχετε λάβει με την παραγγελία σας. Εάν δεν επιστρέψετε το σύνολο των προϊόντων που έχετε λάβει, η ΠΛΑΙΣΙΟ Computers διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρέσει την αξία τους από το επιστρεφόμενο τίμημα.

Σε περίπτωση υπαναχώρησης από αγορά που έχει πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας και συνοδεύεται από κουπόνι ή δωροεπιταγή για μελλοντική αγορά, οφείλετε να μην προβείτε σε εξαργύρωση εάν σκοπεύετε να ασκήσετε το δικαίωμα υπαναχώρησης. Σε αυτή την περίπτωση οφείλετε μαζί με την παραγγελία σας να επιστρέψετε το κουπόνι ή τη δωροεπιταγή. Εάν έχει γίνει ήδη εξαργύρωση του κουπονιού ή της δωροεπιταγής κατά το χρόνο της υπαναχώρησης, η συνολική αξία της επιστρεφόμενου τιμήματος θα προσαρμόζεται αναλογικά, αφού αφαιρεθεί η αξία του κουπονιού ή της δωροεπιταγής που χρησιμοποιήθηκε.

Δεν δικαιούσθε υπαναχώρησης στις περιπτώσεις του άρθρου 3ιβ του ν.2251/94 και σε κάθε άλλη περίπτωση που αυτό προβλέπεται από τον νόμο ή την παρούσα σύμφωνα με το νόμο. Ενδεικτικά δεν δικαιούσθε άσκηση υπαναχώρησης σε προϊόντα όπως πχ ακουστικά, πλαστελίνη για λόγους υγιεινής, την προμήθεια σφραγισμένων ηχητικών εγγραφών ή σφραγισμένων εγγραφών βίντεο ή σφραγισμένου/κλειδωμένου λογισμικού για υπολογιστές, που αποσφραγίστηκαν μετά την παράδοση. Στην περίπτωση αγοράς συσκευών που περιλαμβάνουν λογισμικό το οποίο ενεργοποιείται μετά από δοκιμαστική περίοδο για την οποία ενημερώνεται ο καταναλωτής και εντός της οποία οφείλει είτε να υπαναχωρήσει ή να αποδεχθεί το προϊόν και το λογισμικό, δεν ισχύει η υπαναχώρηση αν παρέλθει ο χρόνος αυτός δοκιμαστικής ενεργοποίησης χωρίς να έχει ασκηθεί το σχετικό δικαίωμα.

 

Επιστροφή στην κορυφή